ÜGYFÉLKAPUNYITÁS A NAV ÜGYFÉLSZOLGÁLATAIN
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal – szolgáltató jellegének erősítése érdekében – egyre szélesebb körben biztosít elektronikus ügyfélkapcsolati megoldásokat az adózók számára, melyek egyik alapfeltétele az ügyfélkapu regisztráció.
Az Ügyfélkapun keresztül az állampolgárok egyedileg azonosított módon, biztonságosan léphetnek kapcsolatba közigazgatási szervekkel, és így hivatali ügyeiket könnyebben, gyorsabban és személyes utánajárás nélkül intézhetik.
- adóbevallások és adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtása,
- bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése,
- az adóhatósághoz bejelentett, nyilvántartásban szereplő adatok megtekintése és letöltése,
- folyószámla adatok megtekintése,
- adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás kiadásának, valamint a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel kezdeményezése,
- a személyi jövedelemadó 1 %-áról rendelkező nyilatkozat, valamint fizetési könnyítés iránti kérelmek benyújtása,
- elektronikus árverésen való részvétel.