Ugrás a tartalomhoz

Kormányablak: gyors és eredményes (videóval frissítve)

Mezőkövesd hírei

Ünnepélyes keretek között adták át a mezőkövesdi kormányablakot január 29-én. Az új szolgáltatás révén 265-féle ügytípust egy helyen intézhetnek el az állampolgárok.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatal kormányablakának megnyitó rendezvényén Kerékgyártó László hivatalvezető köszöntötte a megjelenteket. Elmondta, hogy a Kormányablak több mint egy okmányiroda, hiszen a szakképzett tisztségviselők segítségével egy helyszínen számos ügyfajtát intézhetünk el gyorsabban, egyszerűbben. Az ügyfélközpontú szolgáltatás révén az iratok mozognak, nem pedig a lakosnak kell több irodában sorba állnia.
A bevezető gondolatok után L. Simon László, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese, parlamenti államtitkár ünnepi beszédében elmondta, hogy Mezőkövesd az első helyszíne az elkövetkezendő háromnapos Kormányablak-átadó sorozatnak. Kiemelte, hogy a Kormány 2011-ben a közigazgatási rendszer átalakítását tűzte ki célul. 2011-ben az ország 29 pontján indították el az integrált kormányzati ügyfélszolgálatot, amely a működés során bebizonyította, hogy eredményes, nagy könnyebbséget jelent a lakosság számára.
„2014-ben újabb 71 Kormányablak nyitotta meg kapuit. 2015-re két célja van a Kormánynak. Egyrészt növelni ezen szolgáltatási pontok számát, ezért az év végére minden járásszékhelyen elérhető lesz ez az ügyintézési forma. A másik cél, hogy az itt elintézhető ügytípusok számát emeljük. Ezen sorozat keretében összesen 26 Kormányablakot adunk át, amelynek az első állomása a Mezőkövesdi Járási Hivatal kormányablakának átadója volt. Összesen 280 ablak nyílik meg 2015 végéig” – emelte ki a politikus. L. Simon László azt is elmondta, hogy nemcsak a járásközpontokban, hanem vasútállomásokon, illetve kereskedelmi központokban is tervezik Kormányablak létesítését. Hozzátette, hogy az elektronikus ügyintézésé a jövő, ezért el szeretnék érni, hogy 2018-ra minden háztartásban elérhető legyen a széles sávú internet, hogy otthonról, az elektronikus rendszert használva intézhessék majd az emberek a különböző ügyeket.     
„2011. január 1-jén megnyitott első generációs kormányablakokban 33-féle ügyet lehetett elintézni. Mára ez a szám 265. Ehhez a kiemelkedő eredményhez megfelelő informatikai, infrastrukturális háttér, szakképzett munkatársak szükségesek, amely mára rendelkezésre áll. Ennek révén gyorsabban, egyszerűbben, olcsóbban juthatnak hozzá az iratokhoz az állampolgárok” – mondta el beszédében Borsod-Abaúj-Zemplén Megye kormánymegbízottja, Demeter Ervin. Hozzátette, hogy 2014-ben a megyében Miskolcon és Tokajon nyitottak meg második generációs kormányablakot, most pedig Mezőkövesden. A kormánybiztos arra biztat mindenkit, hogy bizalommal vegye igénybe ezt a szolgáltatást.
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkár, térségünk országgyűlési képviselője beszédében kiemelte, hogy ez az ünnepség nemcsak Mezőkövesd, hanem a térség számára is fontos. „A közigazgatási rendszer átalakításának első lépése az önkormányzati rendszer átszervezése, majd pedig a járások kialakítása volt. Mezőkövesdnek mint járási székhelynek 23 települést kell koordinálnia. Ha Mezőkövesd a jövőjét tervezi, járási szinten kell gondolkodnia. A kormányablakok révén leegyszerűsödik, gyorsabbá, költséghatékonyabbá válik az ügyintézés, amely növeli az emberek komfortérzetét. Ezen szolgáltatás európai szinten is megállja a helyét” – emelte ki Tállai András. Hozzátette, hogy a járásszékhelynek továbbra is ápolnia kell a jó kapcsolatot a szomszédos 22 településsel, hiszen közös munka szükséges a jó közigazgatáshoz. Beszéde zárásaként megköszönte a Kormánynak, a kormányhivatal dolgozóinak és minden résztvevőnek, hogy ez a rendszer létrejöhetett. Hozzáfűzte, hogy folytatva a munkát lépéseket tesznek annak érdekében, hogy 2016-ban a tisztségviselők anyagi elismerését is biztosítsák.
Ezt követően L. Simon László, Tállai András, Demeter Ervin és Kerékgyártó László ünnepélyes szalagátvágással átadta a kormányablakot, majd az esemény végén megtekintették az irodát.
Az integrált közigazgatási ügyfélszolgálat keretében 265 ügytípus intézhető el egy helyen. Ilyen például az eddig az okmányirodákban intézhető ügyek, a TAJ kártya igénylése, az EU biztosítási kártya igénylése, az egészségügyi szolgáltatások utazási költségtérítés igénylése, a családi pótlék, anyasági támogatás kérése.
A Mezőkövesdi Kormányablak hétfőnként 7 órától 17 óráig, keddtől péntekig 8 órától 18 óráig tart nyitva. A Kormányablakkal egy épületben működő földhivatal hétfőn, szerdán 8-11:30-ig és 13-15 óráig, kedden és csütörtökön 8-11:30-ig tart ügyfélfogadást.

M. Zs.

Kapcsolódó hírek