Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból
Második alkalommal hirdette meg az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar TDK tehetségműhelye a Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból pályázati programot.
A versenyt a Nemzeti Tehetség Programban szereplő Tehetségútlevél Program keretén belül rendezték meg azzal a céllal, hogy a közoktatásban már „felfedezett” tehetségek is bekapcsolódhassanak a Tudományos Diákköri munkákba. A TDK mozgalom a tehetséges, a tudományos problémafelvetés iránt érzékenységet mutató hallgatókat segíti kutatásaik megvalósításában, eredményeik publikálásában.
Pályázni lehetett olyan esszé jellegű problémaérzékenységen alapuló pályaművel, melyen keresztül a szerző képes bemutatni azt a látásmódot az adott társadalmi jelenséggel, problémával kapcsolatban, mely jellemzi korosztályát. A pályázatnak a választott téma aktualitását, érdeklődésre számot tartó újdonságait, jelenségeit kellett bemutatni a szakirodalom és a szerző önálló gondolatainak harmonikus egységében.
Iskolánkból nyolc 10. A osztályos diák pályázott.
Besenyei István: Fiatalok szabadidős tevékenységének szokásai,
Molnár Zita: Patchwork családok,
Hudák Eszter: Patchwork család,
Gulyás Lili: Online vagy offline,
Varga Balázs: Fiatalok szabadidő eltöltési szokásai,
Tóth Evelin: Ifjúsági közösségek
Fülöp Kinga: Online és offline közösségek
és Urbanovics Eszter Patchwork-család című munkáit előadásra javasolták.
Az előadások megtartására 2015. január 20-án került sor a Líceum Könyvtárában.
A főiskola rektorhelyettesének Dr. Ollé Jánosnak, és a kar dékánhelyettesének Dr. Verók Attilának a köszöntője után közös ráhangolódás indult meg a résztvevők körében kiscsoportos munkában.
A „tehetségre hangolódás" után a rendezvényen a tehetséges középiskolások lehetőséget kaptak az érdeklődési területükön létrehozott esszé, tanulmány nyilvános bemutatására, előadás vagy poszter előadás formájában. A főiskola tehetségműhelyeinek hallgatói és oktatói konstruktív visszajelzéseket adtak az előadásokra, ezáltal közös gondolkodás indult meg a középiskolás tehetségek és a felsőoktatásban lévő tehetségműhelyek hallgatói között.
Fülöp Kinga 1. helyezést,
Varga Balázs 2. helyezést,
Urbanovics Eszter 3. helyezést ért el.
A résztvevő diákok úgynevezett Tehetségútlevelet is kaptak.
A középiskolás diákokat mentortanáraik is elkísérték, így az alkalom lehetőséget teremtett a karon működő tehetségműhelyek vezetői, oktatói és a középiskolások mentortanárai közötti szakmai tapasztalatcserére is.
Csigerné Fazekas Csilla pedagógus