Vállalkozásfejlesztés
„Nemzetközi piacra lépés – Magyarországról a világba” címmel egésznapos tanfolyamot szervezett a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) városunkban.
A tanfolyam legfontosabb célját Balogh Petya vezető előadó ismertette a rendezvény előtt.
Azt mutatjuk meg a helyi vállalkozóknak előadások, esettanulmányok és példák segítségével, hogy miképpen lehet nekiindulni a nemzetközi terjeszkedésnek és mi kell ahhoz, hogy kilépjenek a nemzetközi piacra – mondta Balogh Petya, vállalkozó, technológus, befektető, aki arról is beszélt, mi szükséges ahhoz, hogy valaki a kilépés után sikeres legyen a nemzetközi piacon.
Az első mindig az ambíció, ugyanis először el kell döntenie a vállalkozónak, hogyan szeretne a nemzetközi piacra kilépni. A második lépés bonyolultabb, ugyanis meg kell találni a cégnek és termékkategóriának a megfelelő útját külföldre. Ehhez a cég vezetőjének nagyon jól kell ismernie a vállalkozást, a piacot és azt is, hogy melyik piacra szeretne belépni. Nincs aranyszabály arra vonatkozóan, hogy milyen módon menjünk a nemzetközi piacra, azt látjuk, hogy sokféle út van attól függően, hogy melyik cégre mi jellemző. A legnagyobb nehézség cégvezetőként kiválasztani a sokféle stratégiából azt az egyet, ami sikeressé teszi a vállalkozást – mondta Balogh Petya.
A tanfolyamon hét modulon, hét tanórán keresztül vezették a vállalkozókat az alapoktól kezdve, többféle esettanulmány segítségével. Bemutatták azt is, hogy gyártóként mit lehet elérni, majd miután végigvették a példákat, összegezték a tapasztalatokat. Emellett megmutatták azt a nyolcféle stratégiát, ami jellemző szokott lenni a piacra lépés során.
A rendezvényt a BOKIK vállalkozásfejlesztési programjának keretében szervezték meg a Balneo Hotel Zsoriban szeptember 24-én.
B. K.
NONPROFIT KFT. 4 db kép