NAV sajtóközleménye: EgyszerűsÃtés a telefonos ügyintézésben
.jpg)
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az Ügyfél-tájékoztató és ÜgyintézÅ‘ Rendszerben (ÜCC). Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az Online NyomtatványkitöltÅ‘ Alkalmazással (ONYA) igényelhetÅ‘ a TEL nyomtatványon.
Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni. Az ügyfélkapu mellett ez szintén egy kényelmes, gyors és biztonságos ügyintézési lehetÅ‘ség. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További elÅ‘nye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.
A telefonos ügyintézÅ‘ rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható bevallás, kérhetÅ‘ adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni. Egyedi tájékoztatás kérhetÅ‘ az adószámla-egyenlegrÅ‘l, illetve az érintettek meggyÅ‘zÅ‘dhetnek az ellenÅ‘rzés tényérÅ‘l és minÅ‘sítésükkel kapcsolatban is érdeklÅ‘dhetnek.
A telefonos ügyintézÅ‘ rendszer hétfÅ‘tÅ‘l csütörtökig 8 óra 30 perctÅ‘l 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctÅ‘l 13 óra 30 percig ingyenesen hívható a 06-80/20-21-22-es telefonszámon.
Az online nyomtatványkitöltÅ‘ használatához csupán ügyfélkapu-regisztráció szükséges. A szolgáltatás a https://onya.nav.gov.hu linken érhetÅ‘ el, ahol belépéskor az ügyfélkapus azonosító adatok megadása után a telefonos ügyintézési kérelem az Új nyomtatvány/Kérelmek/TEL adatlap kiválasztásával és kitöltésével indítható el. Természetesen az alkalmazás mobil eszközön is működik.
A kérelmek alapján a NAV a következÅ‘ napon megküldi az ügyfél KÜNY-tárhelyére a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN-kódot.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Vissza